AP ۱۴۰۳ تله ۲۶ ۲:۲۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85630293
T T
۰ Persons

Tags

قمی: هدف قراردادن ده‌ها شهروند غیر قانونی افغان در مرز سراوان صحت ندارد

کابل- ایرنا- نماینده خاص رئیس جمهور و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، گزارش‌ها مبنی بر هدف قراردادن دها شهروند غیر قانونی افغان در مرز سراوان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ حسن کاظمی قمی نماینده خاص رئیس و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل شام چهارشنبه‌ ۲۵ میزان، در صفحه اکس خود نوشت: در نتیجه پیگیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

قمی افزود: برخورد قانونی با ورود غیرقانونی اتباع غیر مجاز، حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

به گفته‌ سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران، مدیریت رفت و آمد‌های مرزی یک مسئولیت متقابل است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت بعمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشند.

قمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانون‌مند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

‏وی بیان داشت: در هیاهوی رسانه.های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌های غربی امروز گزارشاتی را مبنی بر اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران افغان‌های مهاجر را تیر‌باران کرده‌اند، نشر کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .